tisdag, november 07, 2006

Nackdelar med sjalbarn? ;-)

Det finns en massa fördelar med att bära barn i sjal. Liksom en hel del fördomar och myter om "sjalbarn". Men nu har jag upptäckt att det också finns några verkliga negativa bieffekter med att ha sjalbarn. ;-)

Ett är att de alltid ska bära på varandra! Helt plötsligt kommer de vinglande med varandra på ryggen, det ser helt livsfarligt ut. *s*

En annan är väl att man hittar så många vackra sjalar man vill ha, och det blir ganska dyrt. Det är lätt att bli lite ha-galen i vår materialistiska värld, och det för man lätt över på sjalandet också.

Och när barnen blir så stora att de inte vill bäras längre så saknar man ju sjalandet så mycket att man genast längtar efter flera sjalbarn och nya sjalar. Och det blir ju ännu dyrare ... Jag är lite i valet och kvalet faktiskt, och Juni pratar om att hon vill ha en till lillasyster. När man ser nyfödda sjalbarn i gosiga trikåsjalar gör längtan efter en ny bebis sig påmind. Eller är det egentligen en längtan efter att få prova en tjusig Sino Krustistel? :-o

Den tredje (fjärde?) nackdelen är att min armmuskler har förtvinat - jag sätter ju alltid barnet i ringsjal istället för att kånka i armarna. Upptäckte nu hur svag jag blivit i armarna. Man skulle ju få staka armmuskler av att ha småbarn? Men med sjalbarn så får man kanske bara en snygg sjalsamling? ;-)





3 kommentarer:

Anonym sa...

HahAha det där känner jag igen!!! efter att ha haft sjalbarn i 23 år så bär jag numera även katter och annat bra att ha i sjalen!!! jag har 6 barn alla är burna i sjal och annat som bärdon... En nackdel till...
De blir så in i bomben självständiga!!! suck... ;0)

Sami

od Andulky sa...

Ha ha känner igen mig..

Anna sa...

Härligt inlägg!