måndag, oktober 17, 2011

Svar från Familjeliv!

Jag kom på att jag inte berättade vad jag fick för svar från Familjelivs redaktionschef.

Jo, jag fick följande standardsvar, vilket var exakt det samma som jag kritiserade och ifrågasatte i mitt mail till henne. Ganska fräckt må jag säga.

Hej,

Tack för ditt meddelande. Ursäkta att mitt svar dröjt, då jag haft semester.

Vi har gott förtroende för Irene Ivarsson, som är legitimerad barnmorska och har lång erfarenhet av amning och barnavård utifrån vilken hon baserar sina svar. Vi är dock medvetna om att det ofta råder delade meningar om amning och därför uppmanar vi våra medlemmar och besökare på sajten att även diskutera sin fråga med andra i vårt medlemsforum.

Vänliga hälsningar Anna

2 kommentarer:

Andrea sa...

"Hej igen! Det verkar ha blivit något fel här. Du råkade tydligen skicka samma svar som på mitt förra mail. Misstag gör vi alla! Jag ser fram emot ett nytt svar på min fråga. I synnerhet som Irene visat ett skrämmande prov på okunskap om bröstmjölkens beståndsdelar när hon härom sistens blandade ihop laktos med mjölksprotein och i ett försök att rädda ansiktet uppfann något hon kallade komjölkslaktos. Med vänliga hälsningar osv."

;)

Fast tyvärr är det väl ingen större idé.

Cecilia sa...

Jag har redan mailat för över en månad sedan. :-) Men tyvärr, de bevärdigade det inte ens med ett kort svar.